dokręcanie korbą rolek napędu Obelink Prestige II do kół przyczepy

Rozróżnia się wiele typów napędów do przyczep kempingowych, które oferowane są w różnych cenach. Dzielimy te typy na dwie kategorie: napędy półautomatyczne i napędy w pełni automatyczne. Zakup napędu do przyczepy kempingowej to znacząca inwestycja, dlatego ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, czego potrzebujemy. W tym blogu wyjaśniamy różnice pomiędzy półautomatycznym i w pełni automatycznym napędem do przyczepy kempingowej.

  • Napęd półautomatyczny
  • Napęd w pełni automatyczny
  • Wybrać półautomatyczny czy w pełni automatyczny napęd do przyczepy kempingowej?
  • Napęd półautomatyczny

    Nazwa mówi sama za siebie: półautomatyczny mover nie działa w pełni automatycznie. Zanim mover będzie mógł zacząć swoją pracę, należy wykonać jeszcze jedną czynność. W przypadku półautomatycznego urządzenia manewrowego nadal trzeba samodzielnie umieścić rolki napędowe przy oponach. Jest to całkiem łatwe do zrobienia za pomocą korby. Gdy rolki znajdują się przy kołach i włącznik jest włączony, napędem można sterować za pomocą pilota.

    Kupując napęd otrzymasz dwa silniki: jeden na lewą i jeden na prawą stronę przyczepy kempingowej. Umieść dostarczony drążek środkowy napędu pomiędzy lewym i prawym silnikiem. Drążek ten gwarantuje, że po założeniu rolek napędowych obie rolki napędowe zostaną umieszczone na oponach jednocześnie i równomiernie.

    dokręcanie korbą rolek napędu Obelink Prestige II do kół przyczepy

    Zalety:

    • Półautomatyczny napęd jest znacznie tańszy w porównaniu z napędem pełnoautomatycznym.

    Wady:

    • Do umieszczenia rolek napędowych na oponach wymagana jest pewna siła fizyczna.
    • Aby wykonać jakąś czynność, zawsze będziesz musiał się schylić.
    • Napęd jest mniej odpowiedni do cięższych przyczep kempingowych.

    Napęd w pełni automatyczny

    W przypadku w pełni automatycznego napędu do przyczepy kempingowej wszystkie czynności wykonywane są automatycznie. Rolki są również automatycznie umieszczane przy kole: po włączeniu głównego wyłącznika można umieścić rolki przy kołach za pomocą pilota. Aby było to możliwe, w pełni automatyczny napęd posiada dodatkowy silnik.

    pilot do napędu Obelink Prestige II

    Zalety:

    • Wszystkim można sterować automatycznie za pomocą pilota.
    • Ułożenie rolek napędowych odbywa się automatycznie i dostosowuje się do ciśnienia w oponach.
    • W pełni automatyczny mover ma większą siłę uciągu.
    • W pełni automatyczny mover waży mniej niż mover półautomatyczny.

    Wady:

    • Cena jest znacznie wyższa niż w przypadku półautomatycznego napędu.

    Wybrać półautomatyczny czy w pełni automatyczny napęd do przyczepy kempingowej?

    Pod względem ceny najlepszą opcją jest półautomatyczny napęd. Wadą jego jest to, że przy zakładaniu rolek napędowych zawsze trzeba się schylać i używać siły. Jeśli fizycznie nie jesteś w stanie tego zrobić lub po prostu lubisz techniczne gadżety, to warto wybrać w pełni automatyczny napęd. Co więcej, zawsze będziemy polecać w pełni automatyczne napędy do cięższych przyczep kempingowych, ponieważ napędy te są mocniejsze.


    Podziel się tym artykułem: