• Obsługa klienta w języku polskim
  • Wszystko dla wygody podczas wakacji
  • Gwarantowana najlepsza oferta
  • Największy asortyment w Europie

Ogólne Warunki Handlowe Obelink Vrijetijdsmarkt BV/ Sklep internetowy

Spis treści:
Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Dane firmy
Artykuł 3 - Zakres zastosowania
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa dotycząca zamówienia
Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
Artykuł 9 - Cena
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
Artykuł 11 - Dostawa i wysyłka
Artykuł 12 - Płatność
Artykuł 13 - Procedura reklamacyjna
Artykuł 14 - Sprawy sporne
Artykuł 15 - Dodatkowe lub odmienne przepisy

Artykuł 1- Definicje

Następującym wyrażeniom użytym w tekście Ogólnych warunków handlowych zostały przypisane następujące znaczenia:

  1. Termin odstąpienia od umowy: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.
  2. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera z firmą Obelink umowę na odległość. Dzień: dzień kalendarzowy.
  3. Dzień: dzień kalendarzowy.
  4. Czas trwania transakcji: umowa zawierana na odległość, dotycząca szeregu produktów i/lub usług, których obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony w czasie.
  5. Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub firmie przechowywanie informacji kierowanych do niego osobiście w sposób, który pozwala na późniejsze sprawdzenie i niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji.
  6. Prawo odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez konsumenta w terminie odstąpienia od umowy.
  7. Wzór formularza odstąpienia od umowy: wzór formularza odstąpienia od umowy udostępniony przez firmę, który konsument może wypełnić, gdy chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.
  8. Firma Obelink: Obelink Vrijetijdsmarkt B.V., z siedzibą w (7102 EN) Winterswijk, Misterweg 179, firma zarejestrowana w rejestrze handlowym pod numerem 08024002.
  9. Umowa zawierana na odległość: umowa, na mocy której, w ramach zorganizowanego przez firmę Obelink systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, aż do czasu zawarcia umowy włącznie, stosuje się tylko jedną lub więcej technik porozumiewania się na odległość.
  10. Technologia komunikacji na odległość:środek, za pomocą którego można zawrzeć umowę bez jednoczesnego przebywania konsumenta i przedstawiciela firmy Obelink w tym samym pomieszczeniu.
  11. Ogólne Warunki Handlowe: niniejsze Ogólne Warunki Handlowe firmy Obelink.

Artykuł 2 - Dane firmy

Obelink Vrijetijdsmarkt B.V.
Misterweg 179, 7102 EN Winterswijk
Rejestr handlowy w Arnhem, numer: 08024002
NIP: NL001677755B01
Adres do korespondencji i wysyłki: Snelliusstraat 46, 7102 ED Winterswijk (Niderlandy)
Numer telefonu: 0031 543 477 873

Artykuł 3 - Zakres zastosowania

  1. Niniejsze Ogólne warunki handlowe mają zastosowanie do każdej oferty firmy Obelink oraz do każdej umowy zawieranej na odległość i każdego zamówienia pomiędzy firmą Obelink a konsumentem.
  2. Jeśli jedno lub więcej postanowień niniejszych Ogólnych warunków handlowych zostanie w dowolnym momencie całkowicie lub częściowo unieważnione lub zniesione, wówczas umowa i niniejsze warunki pozostaną w mocy, a odpowiednie postanowienie zostanie natychmiast zastąpione w ramach wzajemnych konsultacji postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbliższe oryginałowi.
  3. Sytuacje, które nie są uregulowane w niniejszych Ogólnych warunkach handlowych, należy oceniać „w duchu” niniejszych Ogólnych warunków handlowych.
  4. Wątpliwości co do wyjaśnienia lub treści jednego lub więcej postanowień naszych warunków należy wyjaśniać „w duchu” niniejszych Ogólnych warunków handlowych.

Artykuł 4 - Oferta

  1. Każda oferta firmy Obelink jest niezobowiązująca. Firma jest uprawniona do zmiany i dostosowania oferty.
  2. Wszystkie zdjęcia, specyfikacje i dane w ofercie mają charakter orientacyjny. Konsument nie może dochodzić z tego tytułu żadnych praw.

Artykuł 5 - Umowa dotycząca zamówienia

  1. Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem pkt. 4, w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych warunków.
  2. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, firma Obelink niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oferty drogą elektroniczną.
  3. W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną, firma Obelink podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłania danych oraz zapewni bezpieczne środowisko sieciowe. Jeśli konsument może zapłacić elektronicznie, firma podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
  4. Firma Obelink może - w ramach prawnych - dowiedzieć się, czy konsument jest w stanie wypełnić swoje zobowiązania płatnicze, a także o wszystkie fakty i czynniki, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego dochodzenia, firma ma uzasadnione powody, aby nie zawrzeć umowy, ma prawo odmówić realizacji zamówienia lub wniosku, podając przyczyny lub obwarować wykonanie specjalnymi warunkami.
  5. Każda umowa zawierana jest ze skutkiem zawieszającym warunki wystarczającej dostępności danych produktów.

Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy

W przypadku dostawy produktów:

  1. Kupując produkty, konsument ma możliwość rozwiązania umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w ciągu 30 dni. Początek biegu tego 30-dniowego terminu rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub przedstawiciela wyznaczonego wcześniej przez konsumenta i zgłoszonego firmie Obelink.
  2. W trakcie biegu terminu na odstąpienie od umowy, konsument będzie obchodził się z produktem i opakowaniem ostrożnie. Rozpakuje lub użyje produktu jedynie w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, cech i działania produktu. Podstawową zasadą jest to, że konsument może obchodzić się z produktem i sprawdzać go jedynie tak, jak zrobiłby to w sklepie stacjonarnym. Jeśli klient skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zwróci produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i - jeśli jest to w miarę możliwe - w oryginalnym stanie i opakowaniu do firmy Obelink, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez Obelink.
  3. Jeżeli konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, jest zobowiązany poinformować o tym firmę Obelink w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Konsument musi to zgłosić za pomocą formularza kontaktowego. Po powiadomieniu przez konsumenta, że ​​chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczony towar został zwrócony w terminie, na przykład za pomocą dowodu nadania przesyłki.

W przypadku świadczenia usług:

  1. Przy świadczeniu usług konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyny, w terminie co najmniej 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy.
  2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, konsument będzie postępował zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami firmy Obelink, zawartymi w ofercie lub przekazanymi w momencie dostawy.
  3. Konsument jest odpowiedzialny za staranne zapakowanie zwracanego produktu.

Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia od umowy

  1. Jeśli konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, ponosi koszty zwrotu zakupionego produktu.
  2. Jeżeli konsument zapłacił określoną kwotę za produkt, to firma Obelink zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, nie później jednak niż 14 dni po odstąpieniu od umowy. Warunkiem tego jest fakt, że firma otrzymała już zwracany produkt i został on sprawdzony. Termin 14 dni liczony jest od momentu sprawdzenia produktu.
  3. W przypadku konieczności zwrotu produktu w związku z gwarancją, koszty zwrotu pokrywa firma Obelink.

Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy

  1. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadku:
    1. umowy, na mocy której cena towaru lub usługi podlega wahaniom na rynkach finansowych, na które Obelink nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie wypowiedzenia;
    2. umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby firma Obelink do niego przyjechała w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji, z wyjątkiem:
      1. dodatkowej usługi, której konsument wyraźnie nie zamówił,
      2. dostawy rzeczy innych niż niezbędne do przeprowadzenia konserwacji lub naprawy;
    3. umowy o świadczenie usług, po wykonaniu umowy, jeżeli:
      1. spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta, i
      2. konsument oświadczył, że zrzeka się prawa odstąpienia od umowy z chwilą wykonania przez przedsiębiorcę umowy;
    4. umowy o świadczenie usług transportu rzeczy, usług gastronomicznych i wypoczynkowych, jeżeli umowa przewiduje określony czas lub okres wykonania;
    5. zakupu konsumenckiego dotyczącego:
      1. dostawy towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta, które nie są prefabrykowane, a które zostały wyprodukowane na podstawie indywidualnego wyboru lub decyzji konsumenta albo są wyraźnie przeznaczone dla konkretnej osoby,
      2. dostawy towarów szybko psujących się lub mających ograniczony termin przydatności do spożycia,
      3. dostawy towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, i których plomba została naruszona po dostarczeniu,
      4. dostawy towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter są nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami,
      5. dostawy dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o regularne dostarczanie tych publikacji;
    6. dostarczenia treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, o ile spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta i konsument oświadczył, że w ten sposób zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy.

Artykuł 9 - Cena

  1. W przeciwieństwie do poprzedniego punktu, firma Obelink może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym i na które nie ma wpływu, po zmiennych cenach. Te wahania oraz fakt, że podane ceny są cenami docelowymi, są wymienione w ofercie.
  2. Podwyżki cen po zawarciu umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy firma Obelink to zastrzegła i:
    1. wynikają z przepisów prawnych lub ustaleń, lub
    2. konsument ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem od dnia, w którym podwyżka ceny wchodzi w życie.
  3. Ceny artykułów i usług podane w ofercie zawierają podatek VAT.
  4. Wszystkie ceny podlegają błędom drukarskim i pisarskim. W przypadku błędów drukarskich i pisarskich firma Obelink nie jest zobowiązana do dostarczenia produktu po błędnej cenie.

Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja

  1. Wszelkie wady lub nieprawidłowo dostarczone produkty należy zgłosić firmie Obelink na piśmie, w trakcie biegu terminu na odstąpienie od umowy, czyli w ciągu 30 dni od otrzymania produktu.
  2. Okres gwarancji w firmie Obelink odpowiada okresowi gwarancji producenta, jeśli i o ile ma to miejsce. O ile istnieje gwarancja opisana w poprzednim akapicie, nie ma ona zastosowania, jeżeli:
    • konsument sam naprawił i / lub zmodyfikował dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i / lub modyfikację osobom trzecim,
    • dostarczone produkty były narażone na nietypowe okoliczności lub obchodzono się z nimi niedbale lub sprzecznie z instrukcjami firmy Obelink i / lub z instrukcjami umieszczonymi na opakowaniu,
    • wada jest, w całości lub w części, wynikiem regulacji, które rząd wydał lub będzie wprowadzał w odniesieniu do rodzaju lub jakości użytych materiałów.

Artykuł 11 - Dostawa i wysyłka

  1. Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał firmie Obelink.
  2. Z uwzględnieniem postanowień punktu 4 niniejszego artykułu, firma zrealizuje przyjęte zamówienie szybko, nie później jednak niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa opóźni się lub zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane jedynie w części, Konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.
  3. Wszystkie podane terminy dostaw są orientacyjne. Konsument nie może dochodzić żadnych praw z jakichkolwiek określonych terminów.
  4. W przypadku rozwiązania zgodnie z punktem 3 niniejszego artykułu, firma Obelink zwróci kwotę, którą konsument zapłacił, tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni po rozwiązaniu umowy.
  5. Jeżeli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, firma Obelink zwróci zapłaconą kwotę.
  6. Jeśli zamówienie zostanie firmie Obelink zwrócone przez przewoźnika, inaczej niż na żądanie konsumenta, to firma Obelink zwróci kwotę zakupu, nie później jednak niż w terminie 14 dni po otrzymaniu zwracanych artykułów.

Artykuł 12 - Płatność

  1. O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą zostać zapłacone w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu do namysłu, o którym mowa w art. 6 pkt. 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi, okres ten rozpoczyna się po dniu, w którym konsument otrzymał potwierdzenie zawarcia umowy.
  2. Konsument ma obowiązek bezzwłocznie zgłosić firmie Obelink wszelkie nieścisłości w podanych lub przekazanych danych do płatności.

Artykuł 13 - Procedura reklamacyjna

  1. Firma Obelink posiada odpowiednio przygotowaną procedurę reklamacyjną i rozpatruje reklamacje zgodnie z tą procedurą.
  2. Na reklamacje złożone w firmie, odpowiedź zostanie udzielona w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeśli reklamacja wymaga dającego się przewidzieć dłuższego czasu rozpatrzenia, firma Obelink w ciągu 14 dni odpowie potwierdzeniem odbioru i wskazaniem, kiedy konsument może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.

Artykuł 14 - Sprawy sporne

  1. Do umów między firmą Obelink a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze Ogólne warunki handlowe, stosuje się wyłącznie prawo niderlandzkie.
  2. Konwencja Wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów nie ma tu zastosowania.

Artykuł 15 - Dodatkowe lub odmienne przepisy

Przepisy odbiegające od niniejszych Ogólnych warunków handlowych mają zastosowanie, jeśli zostały zaakceptowane pisemnie i w porozumieniu pomiędzy obiema stronami.